första skoldagen

Nu har jag gått min första dag på high school! Sammanfattningsvis var det ganska stressigt mellan klasserna och lite förvirrande att man bara hade 4 eller 6 minuters rast mellan lektionerna. Klasserna var dessutom ganska korta och det kändes som att man knappt hade hunnit sätta sig ner innan vi gick vidare till våra nästa klasser. Men det kommer vara lite annorlunda vissa dagar då vi kommer ha någon sorts block schema då vi har färre klasser och längre lektioner. Alla lärare verkar väldigt trevliga och jag hoppas det inte blir allt för svårt. Då tänker jag naturligt vis på writing for college. Den kursen är ju tom svår för de som har engelska som första språk. Men jag vet ju inte hur alla klasser kommer bli ännu förrän vi har börjat på allvar och inte endast pratar om regler i klassrummet och sånt. Jag är väldigt glad att jag tog både jazz ensamble och women choir för de klasserna tyckte jag verkligen om idag då vi började sjunga nästan på en gång. Jag kanske byter ut nån engelska klass mot en sciense klass eller nåt annat men jag vet inte än. Igår under freshman day fick vi gå runt till våra olika klassrum enligt schemat men endast stanna i ett kalssrum i 10 minuter. Eftersom jag är senior hade jag bara us history med freshmans så jag fick i många klassrum sitta själv och prata med läraren om inte Jens från tyskland eller catalina från chile hade min klass. Så det var inte lika lugnt i korridoren idag som igår kan man ju säga. Hahah! Jag är van vid att kunna sitta och prata på rasterna mellan lektionerna, men man hade inte mycket tid alls till det här. T.om. lunchen var stressig och jag och catalina från chile hann knappt börja äta vår mat innan klockan ringde och vi behövde gå igen. Efter skolan är det drekt mot omklädningsrummet och vidare till tennisen. Hoppas att det blir lätttare när jag kommer in i rutinerna här och vet vart alla klassrum ligger.

Kommentarer
Postat av: Isse

åååh, allting låter så roligt! jag blir så avis :)
Hoppas att du har det bra, så får vi höras den 31!

2012-09-06 @ 22:53:08
Postat av: Marie Mogren

Det låter verkligen spännande. Hoppas att du har tid att skriva i din blogg då och då.
Du får nog fullt upp och dagarna fulla av äventyr:)
Conny hälsar.

2012-09-07 @ 23:50:27
Postat av: Elisabeth Mogren-Löfgren

Du verkar ha fullt upp att göra därborta. Intressant att läsa din blogg. Hoppas det inte blir för stressigt. Grattis i efterskott från mig Roger o kusinerna Alex Anton o Angelica! Kram från moster Elisabeth!

2012-09-09 @ 22:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0