gemütlichkeit Parade

Kanske har märkt att det har blivigt lite dålig uppdatering nu senare tid. Vet inte riktigt varför, har liksom bara inte tänkt på att jag kanske borde uppdatera min blogg. Jag har börjat komma in i skolrutinen nu, jag hinner tillochmed äta färdigt min lunch i tid innan alla reser sig och skyndar iväg till sina klasser. Klasserna som jag tar är inte så svåra och jag har inte allt för mycket läxor. Jag tycker verkligen om att vara med i två körer från skolan. I båda körerna ska vi sjung anationalsången med olika arrangemang till homecoming som är nästa vecka. I Jazz ensamblen har vi börjat lära oss sången "wide awake" och det är faktiskt ett coolt arrageang på den låten så jag tror att det kommer att låta bra. Vi ska snart börja sjunga med mikrofon i Jazz ensamlen så det ser jag också fram emot. Women ensamblen är mer det jag är van vid att sjunga alltså vanlig kör förutom att det bara är tjejer med. I söndags var det en parad i Jefferson med runt 100 stycken flakvagnar som åkte på Jeffersons gator med folket runt omkring sittande i stolar och filtar på trottoaren. Det var en sorts tysk parad så man såg en hel del tyska flaggor och tyska folkdräkter men det var även andra saker med i paraden som en grupp personer som gick och gjorde nån sorts stolsdans då de använde ihopfällbara stolar för att göra någon sorts dans medans de gick med i paraden. Jag och de två andra AFS studenterna( Jens från Tyskland och Catalina från chile) som går på Jeffersons high school var också med i paraden sittande i en öppen bil som vi dekorerade med plakat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0